Logotip de la Fundació

Paisatge de la Segarra

la fundació  el patronat    activitats    contacte

Inventari del patrimoni arqueològic, arquitectònic i artístic de la Segarra. Volum VII: Guissona

Coincidint amb els actes de festa major, la Sala de Plens de l’Ajuntament de Guissona va reunir prop d’un centenar de persones en l’acte de presentació del VII volum de l’inventari del patrimoni arqueològic, arquitectònic i artístic de la Segarra, dedicat al municipi. L’acte fou obert per Xavier Casoliva, alcalde de Guissona, i Jaume Moya, secretari de la Fundació Jordi Cases i Llebot, i va comptar amb la intervenció de Miquel Parramon, en representació del Consell Comarcal de la Segarra, i de Carme Diví, Josep Ros i David Castellana, de l’equip d’autors de l’obra.

Els intervinents van destacar que el treball té la triple vocació de mostrar la riquesa patrimonial de Guissona, conscienciar la població i les institucions de la conveniència de posar-ho en valor i servir de base per estudis d’investigació posteriors. El volum reuneix prop de dos-cents cinquanta elements inventariats, amb especial protagonisme de l’apartat arqueològic, i més de set-centes imatges en color, novetat important, ja que fins ara les fotografies havien aparegut sempre en blanc i negre. A l’acte també hi va ser present el poeta i assagista Jordi Pàmias, autor del pròleg l’obra.

Per altra banda, la Fundació Jordi Cases i Llebot va donar a conèixer que en l’actualitat està treballant en l’inventari del patrimoni de Cervera i de Granyena, la publicació dels quals és el proper objectiu per avançar cap a la culminació d’un projecte que va iniciar-se l’any 1994 i que, a dia d’avui, ja contempla els municipis de Sanaüja, Torà, Ivorra, Massoteres, Estaràs, Torrefeta i Florejacs i Guissona.

PREMI SIKARRA

PUBLICACIONS