Logotip de la Fundació

Paisatge de la Segarra

la fundació  el patronat    activitats    contacte

ACTIVITATS DE LA FUNDACIÓ

Fins ara, les realitzacions més importants de l’entitat, en funció de les possibilitats econòmiques de les rendes del seu patrimoni, són:

• Col·laborar en el manteniment i millora de la Biblioteca d'Hostafrancs

• Ha convocat en moltes ocasions la Beca d'Estudis Jordi Cases, per premiar la millor idea per fer un projecte de desenvolupament comarcal a La Segarra.

• Convocar els Premis lingüístics Amanda Llebot, per a infants, joves i ensenyants, orientats al foment de la llengua catalana a la Franja de Ponent.

• Promoure, organitzar i donar suport a iniciatives culturals de caire històric, musical, arquitectònic, etc. en l’àmbit comarcal propi.

• Organitzar conferències i col·loquis culturals orientats sempre a la promoció social i cultural de tota la comarca de la Segarra.

• Mantenir i promocionar la Sala d’Actes instal·lada a la Seu Social de la Fundació al poble d’Hostafrancs, col·laborant, si cal, amb l’Administració Pública.

• Projecte aprovat l’any 1994 encaminat a realitzar l'inventari del patrimoni arqueològic, arquitectònic i artístic de la Segarra

• Projectes editorials, com ara la publicació de l'inventari esmentat o la "Col·lecció Estudis" de temes comarcals, que van des de l’àmbit científic a l’àmbit sociocultural o econòmic. També ha publicat "Poesies de Jordi Cases", en un volum ja esgotat.

• Col·laborar amb altres entitats de la comarca en el patrocini d'activitats i iniciatives de caire cultural i social.

• Adquirir, conjuntament amb l'associació cultural l'Espitllera, la moneda ibera Sikarra, del s.III (aC), per treure-la del col·leccionisme privat i posar-la a l'abast de la comarca.

• Convocar anualment el Premi Sikarra, en col·laboració amb l’associació l'Espitllera, en reconeixement dels mèrits d'una persona o institució vinculada al territori.

PREMI SIKARRA

PUBLICACIONS